Müfredatla Entegrasyon Planlarımız/Our Curriculum Integration Plans
MÜFREDAT ENTAGRASYONU
ATMA DÖNÜŞTÜR SANATLA BULUŞTUR e twinning projesinde aşağıda
yazılı olan kazanım ve göstergeler doğrultusunda planlama yapılarak
uygulanmıştır.
BİLİŞSEL ALAN
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Ø Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya
odaklanır.
Ø Dikkatini çeken nesne/durum/olaya
yönelik sorular sorar.
Ø Dikkatini çeken nesne/durum/olayı
ayrıntılarıyla açıklar.
Ø Nesne/durum/olayı bir süre sonra
yeniden söyler.
Ø Hatırladıklarını yeni durumlarda
kullanır.
Ø Nesne/varlığın adını söyler.
Ø Nesne/varlığın rengini söyler.
Ø Nesne/varlığın şeklini söyler.
Ø Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Ø Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.
Ø Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi
söyler.
Ø Nesne/varlıkları rengine göre
gruplar.
Ø Nesne/varlıkları şekline göre
gruplar.
Ø Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre
gruplar.
Ø Nesne/varlıkları miktarına göre
gruplar.
Ø Nesne/varlıkların rengini ayırt
eder, karşılaştırır.
Ø Nesne/varlıkların şeklini ayırt
eder, karşılaştırır.
Ø Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt
eder, karşılaştırır.
Ø Modele bakarak nesnelerle örüntü
oluşturur.
Ø En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki
kuralı söyler.
Ø Bir bütünün parçalarını söyler.
Ø Parçaları birleştirerek bütün elde
eder.
Ø Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Ø Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Ø Problemi söyler.
Ø Probleme çeşitli çözüm yolları
önerir.
Ø Çözüm yollarından birini seçer.
Ø Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini
söyler.
Ø Probleme yaratıcı çözüm yolları
önerir.
Ø Atatürk'ün hayatıyla ilgili belli
başlı olguları söyler.
Ø Atatürk’ün kişisel özelliklerini
söyler.
Ø Atatürk’ün değerli bir insan
olduğunu söyler.
Ø Atatürk'ün getirdiği yenilikleri
söyler.
Ø Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin
önemini söyler.
DİL GELİŞİMİ
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Ø Konuşurken/şarkı söylerken nefesini
doğru kullanır.
Ø Konuşurken/şarkı söylerken sesinin
tonunu ayarlar.
Kazanım
3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:
Ø Düz cümle kurar.
Ø Olumsuz cümle kurar.
Ø Soru cümlesi kurar.
Ø Bileşik cümle kurar.
Ø
Cümlelerinde öğeleri
doğru kullanır.
Kazanım
4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri:
Ø Cümle kurarken isim kullanır.
Ø Cümle kurarken fiil kullanır.
Ø Cümle kurarken sıfat kullanır.
Ø Cümle kurarken bağlaç kullanır.
Ø Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır.
Ø Cümle kurarken zarf kullanır.
Ø Cümle kurarken zamir kullanır.
Ø Cümle kurarken edat kullanır.
Ø Cümle kurarken isim durumlarını kullanır.
Ø
Cümle kurarken
olumsuzluk yapılarını kullanır.
Kazanım
5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Ø Konuşma sırasında göz teması kurar.
Ø Jest ve mimikleri anlar.
Ø Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Ø Konuşmayı başlatır.
Ø Konuşmayı sürdürür.
Ø Konuşmayı sonlandırır.
Ø Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
Ø Sohbete katılır.
Ø Konuşmak için sırasını bekler.
Ø
Duygu, düşünce ve
hayallerini söyler.
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını
geliştirir.
Göstergeleri:
Ø Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder
ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Ø Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını
söyler.
Ø Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun
olarak kullanır.
Ø Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.
Ø Eş anlamlı sözcükleri kullanır.
Ø
Eş sesli sözcükleri
kullanır.
Kazanım
7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Ø Sözel yönergeleri yerine getirir.
Ø Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Ø
Dinledikleri/izledikleri
hakkında yorum yapar.
Kazanım
8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Ø Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular
sorar.
Ø Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara
cevap verir.
Ø Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Ø Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla
sergiler.
Ø Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla
sergiler.
Ø Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla
sergiler.
Ø Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla
sergiler.
Ø
Dinledikleri/izlediklerini
öykü yoluyla sergiler.
Kazanım
9: Sesbilgisi farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:
Ø Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.
Ø Aynı sesle başlayan sözcükler üretir.
Ø Aynı sesle biten sözcükler üretir.
Ø Şiir, öykü ve tekerlemedeki uyağı söyler.
Kazanım
10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Ø Görsel materyalleri inceler.
Ø Görsel materyalleri açıklar.
Ø Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Ø Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap
verir.
Ø
Görsel materyalleri
kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
Kazanım
11: Okuma farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:
Ø Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında
konuşur.
Ø Yetişkinden kendisine kitap okumasını
ister.
Ø Okumayı taklit eder.
Ø
Okumanın günlük
yaşamdaki önemini açıklar.
Kazanım
12: Yazı farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:
Ø Çevresindeki yazıları gösterir.
Ø Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen
söyler.
Ø Yazılı materyallerde noktalama işaretlerini
gösterir.
Ø Yazının yönünü gösterir.
Ø Duygu ve düşüncelerini yetişkine yazdırır.
Ø
Yazının günlük yaşamdaki
önemini açıklar.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN GELİŞİMİ
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Ø Duygu, düşünce ve hayallerini özgün
yollarla ifade eder.
Ø Nesneleri alışılmışın dışında
kullanır.
Ø Özgün özellikler taşıyan ürünler
oluşturur.
Ø Başkalarının duygularını söyler.
Ø Başkalarının duygularının
nedenlerini söyler.
Ø Başkalarının duygularının
sonuçlarını söyler.
Ø Haklarını söyler.
Ø Başkalarının hakları olduğunu
söyler.
Ø Haksızlığa uğradığında tepki verir.
Ø Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir
işe başlar.
Ø Kendisinin farklı özellikleri
olduğunu söyler.
Ø İnsanların farklı özellikleri
olduğunu söyler.
Ø Kendi ülkesinin kültürüne ait
özellikleri söyler.
Ø Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin
benzer ve farklı özelliklerini söyler.
Ø Sorumluluk almaya istekli olduğunu
gösterir.
Ø Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Ø Sorumluluklar yerine
getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
Ø Atatürk ile ilgili etkinliklere
katılır.
Ø
Atatürk ile ilgili duygu
ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.
Ø Değişik ortamlardaki kuralların
belirlenmesinde düşüncesini söyler.
Ø Kuralların gerekli olduğunu söyler.
Ø İstekleri ile kurallar çeliştiğinde
kurallara uygun davranır.
Ø Nezaket kurallarına uyar.
Ø Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız
edici durumları söyler.
Ø Çevresini farklı biçimlerde
düzenler.
Ø Kendine ait beğendiği ve beğenmediği
özelliklerini söyler.
Ø Grup önünde kendini ifade eder.
Ø Gerektiği durumlarda farklı
görüşlerini söyler.
Ø Gerektiğinde liderliği üstlenir.
MOTOR GELİŞİM
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Ø Nesneleri toplar.
Ø Nesneleri yan yana dizer.
Ø Nesneleri takar.
Ø Nesneleri yeni şekiller oluşturacak
biçimde bir araya getirir.
Ø Malzemeleri keser.
Ø Malzemeleri yapıştırır.
Ø Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Ø Değişik malzemeler kullanarak resim
yapar.
Ø Nesneleri kopartır/yırtar.
Ø Nesneleri sıkar.
Ø Nesneleri çeker/gerer.
Ø Nesneleri açar/kapar.
Ø Malzemelere elleriyle şekil verir.
Ø Malzemelere araç kullanarak şekil
verir.
Ø Kalemi doğru tutar.
Ø Kalem kontrolünü sağlar.
Ø Bedenini kullanarak ritim çalışması
yapar.
Ø Basit dans adımlarını yapar.
Ø Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
Ø Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli
hareketleri ardı ardına yapar.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Ø Giysilerini çıkarır.
Ø Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle
kullanır.
Ø Ev/okuldaki eşyaları toplar.
Ø Ev/okuldaki eşyaları katlar.
Ø Ev/okuldaki eşyaları asar.
Ø Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir.
Ø Beden temizliğiyle ilgili
malzemeleri kullanır.
Yorumlar
Yorum Gönder