Müfredatla Entegrasyon Planlarımız/Our Curriculum Integration Plans


MÜFREDAT ENTAGRASYONU

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ 

ATMA DÖNÜŞTÜR SANATLA BULUŞTUR e twinning projesinde aşağıda yazılı olan kazanım ve göstergeler doğrultusunda planlama yapılarak uygulanmıştır.

 

BİLİŞSEL ALAN

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Ø  Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Ø  Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Ø  Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

 

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Ø  Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.

Ø  Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

 

Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:

Ø  Nesne/varlığın adını söyler.

Ø  Nesne/varlığın rengini söyler.

Ø  Nesne/varlığın şeklini söyler.

Ø  Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.

Ø  Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.

Ø  Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.

Ø  Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.

Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:

Ø  Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.

Ø  Nesne/varlıkları şekline göre gruplar.

Ø  Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.

Ø  Nesne/varlıkları miktarına göre gruplar.

Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:

Ø  Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.

Ø  Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.

Ø  Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.

Ø  Nesne/varlıkların miktarını ayırt eder, karşılaştırır.

Kazanım 14: Nesnelerle örüntü oluşturur.
Göstergeleri:

Ø  Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.

Ø  En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler.

 

Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri:

Ø  Bir bütünün parçalarını söyler.

Ø  Parçaları birleştirerek bütün elde eder.


Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeleri:

Ø  Bir olayın olası nedenlerini söyler.

Ø  Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

 

Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir.
Göstergeleri:

Ø  Problemi söyler.

Ø  Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.

Ø  Çözüm yollarından birini seçer.

Ø  Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.

Ø  Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.

 

Kazanım 21: Atatürk’ü tanır.
Göstergeleri:

Ø  Atatürk'ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler.

Ø  Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler.

 

Kazanım 22: Atatürk'ün Türk toplumu için önemini açıklar.
Göstergeleri:

Ø  Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler.

Ø  Atatürk'ün getirdiği yenilikleri söyler.

Ø  Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.

 

DİL GELİŞİMİ

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:

Ø  Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.

Ø  Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.

 

Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.

Göstergeleri:

 

Ø  Düz cümle kurar.

Ø  Olumsuz cümle kurar.

Ø  Soru cümlesi kurar.

Ø  Bileşik cümle kurar.

Ø  Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.

Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.

Göstergeleri:

 

Ø  Cümle kurarken isim kullanır.

Ø  Cümle kurarken fiil kullanır.

Ø  Cümle kurarken sıfat kullanır.

Ø  Cümle kurarken bağlaç kullanır.

Ø  Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır.

Ø  Cümle kurarken zarf kullanır.

Ø  Cümle kurarken zamir kullanır.

Ø  Cümle kurarken edat kullanır.

Ø  Cümle kurarken isim durumlarını kullanır.

Ø  Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.

 

Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.

Göstergeleri:

 

Ø  Konuşma sırasında göz teması kurar.

Ø  Jest ve mimikleri anlar.

Ø  Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.

Ø  Konuşmayı başlatır.

Ø  Konuşmayı sürdürür.

Ø  Konuşmayı sonlandırır.

Ø  Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.

Ø  Sohbete katılır.

Ø  Konuşmak için sırasını bekler.

Ø  Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

 

Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.

Göstergeleri:

 

Ø  Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.

Ø  Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.

Ø  Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

Ø  Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.

Ø  Eş anlamlı sözcükleri kullanır.

Ø  Eş sesli sözcükleri kullanır.

 

Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.

Göstergeleri:

 

Ø  Sözel yönergeleri yerine getirir.

Ø  Dinledikleri/izlediklerini açıklar.

Ø  Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

 

 

 

 

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.

Göstergeleri:

 

Ø  Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.

Ø  Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.

Ø  Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.

Ø  Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

Ø  Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.

Ø  Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.

Ø  Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.

Ø  Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.

 

Kazanım 9: Sesbilgisi farkındalığı gösterir.

Göstergeleri:

 

Ø  Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.

Ø  Aynı sesle başlayan sözcükler üretir.

Ø  Aynı sesle biten sözcükler üretir.

Ø  Şiir, öykü ve tekerlemedeki uyağı söyler.

 

Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.

Göstergeleri:

 

Ø  Görsel materyalleri inceler.

Ø  Görsel materyalleri açıklar.

Ø  Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.

Ø  Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

Ø  Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.

 

Kazanım 11: Okuma farkındalığı gösterir.

Göstergeleri:

 

Ø  Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. 

Ø  Yetişkinden kendisine kitap okumasını ister. 

Ø  Okumayı taklit eder.

Ø  Okumanın günlük yaşamdaki önemini açıklar.

 

Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir.

Göstergeleri:

 

Ø  Çevresindeki yazıları gösterir.

Ø  Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler.

Ø  Yazılı materyallerde noktalama işaretlerini gösterir.

Ø  Yazının yönünü gösterir.

Ø  Duygu ve düşüncelerini yetişkine yazdırır.

Ø  Yazının günlük yaşamdaki önemini açıklar.

 

 

 

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN GELİŞİMİ

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

 

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Ø  Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

Ø  Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.

Ø  Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

 

Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Göstergeleri:

Ø  Başkalarının duygularını söyler.

Ø  Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.

Ø  Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.

 

Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
Göstergeleri:

Ø  Haklarını söyler.

Ø  Başkalarının hakları olduğunu söyler.

Ø  Haksızlığa uğradığında tepki verir.

Ø  Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.

Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:

Ø  Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.

Ø  Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
Göstergeleri:

Ø  Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.

Ø  İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.

Ø  Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.

Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar.
Göstergeleri:

Ø  Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.

Ø  Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.

Ø  Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.

Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:

Ø  Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.

Ø  Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.

Ø  Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.

 

 

Kazanım 11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
Göstergeleri:

Ø  Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.

Ø  Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.

 

Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Göstergeleri:

Ø  Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.

Ø  Kuralların gerekli olduğunu söyler.

Ø  İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.

Ø  Nezaket kurallarına uyar.

 

Kazanım 13: Estetik değerleri korur.
Göstergeleri:

Ø  Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.

Ø  Çevresini farklı biçimlerde düzenler.

Ø  Çevredeki güzelliklere değer verir.

Kazanım 15: Kendine güvenir.
Göstergeleri:

Ø  Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.

Ø  Grup önünde kendini ifade eder.

Ø  Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.

Ø  Gerektiğinde liderliği üstlenir.

 

MOTOR GELİŞİM

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Ø  Nesneleri toplar.

Ø  Nesneleri yan yana dizer.

Ø  Nesneleri takar.

Ø  Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.

Ø  Malzemeleri keser.

Ø  Malzemeleri yapıştırır.

Ø  Malzemeleri değişik şekillerde katlar.

Ø  Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

Ø  Nesneleri kopartır/yırtar.

Ø  Nesneleri sıkar.

Ø  Nesneleri çeker/gerer.

Ø  Nesneleri açar/kapar.

Ø  Malzemelere elleriyle şekil verir.

Ø  Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

Ø  Kalemi doğru tutar.

Ø  Kalem kontrolünü sağlar.

Ø  Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

 

Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:

Ø  Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar.

Ø  Basit dans adımlarını yapar.

Ø  Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

Ø  Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

 

ÖZBAKIM BECERİLERİ

Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar.
Göstergeleri:

Ø  Giysilerini çıkarır.

Ø  Giysilerini giyer.

Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:

Ø  Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.

Ø  Ev/okuldaki eşyaları toplar.

Ø  Ev/okuldaki eşyaları katlar.

Ø  Ev/okuldaki eşyaları asar.

Ø  Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir.

 

Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.
Göstergeleri:

Ø  Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır.

Ø  Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.
MÜFREDAT ENTAGRASYONU
İLKOKUL ÖĞRETMENLERİ
4.1.1.Görsel sanat çalışmasını oluştururken biçimlendirme basamaklarını kullanır.

*Beyin fırtınası ile başlayan, fikirleri sentezleme, tasarlama, eskiz yapma ve görsel sanat çalışmasını oluşturmaya kadar devam eden sürecin bilinmesi ve uygulanması sağlanır.


*İsraf konusunun ele alınacağı ve biçimlendirme basamaklarını (fikir, eskiz, malzeme seçimi, tasarım ve ürün) içeren bir çalışma yapması istenir. Cömertlik, paylaşma, yardımseverlik, iyilikseverlik gibi değerler üzerinde durulabilir.

4.1.6. Farklı materyalleri kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapar.

4.2.4. numaralı kazanımda belirtildiği gibi müzelerdeki farklı kültürlere ait eserler incelendikten sonra öğrencilerde oluşan fikirler doğrultusunda (kil vb. malzemelerle) uygulamalar yaptırılır.
Ayrıca 
4.1.9. numaralı kazanımda belirtilen renk ve doku elemanlarını çalışmasında gösterir.

4.1.2.Deneyimlerini farklı fikirler, sanat formları ve kültürel temalarla ilişkilendirerek görsel sanat çalışması oluşturur.

*Görsel sanat çalışmasındaki fikirlerini ve deneyimlerini; yazılı, sözlü, ritmik, drama vb. yöntemlerle aktarır.
Konular hayatın içinden, çocuğun çevresinde gördüğü dünyayı içine alan ve öğrencinin ilgisini çekebilecek nitelikte olmasına dikkat edilmelidir.

4.1.3.Görsel sanat çalışmasında kompozisyon birliğini oluşturmak için seçimler yapar.

*Görsel sanat çalışmasında sanat elemanları ve tasarım ilkelerinin bir kompozisyon dâhilinde kullanılması sağlanır.

*Görsel sanat çalışmasında sanat elemanları ve tasarım ilkelerinden uygun olanların seçilmesi sağlanır.

3.Kompozisyon: Bir sanat eserinde, sanatın elemanlarının sanatın ilkelerine göre düzenlenmesi. 

4.1.4.İki boyutlu yüzey üzerinde derinlik etkisi yaratır.

*Oluşturulan biçimlerle derinlik etkisi sağlamak için üst üste yerleştirme, ölçüde değişiklik ve kompozisyonda yer değişikliği kullanılır.

*Derinlik; bir cismin üçüncü boyutunun yani kalınlığının anlaşılması, hissedilmesi ile etkinlik kazanır. İki ya da üç boyutlu cisimler yan yana durduklarında bize göre farklı uzaklıkta hissediliyorsa, bu biçimler ya da cisimler derinlik ifadesi verebiliyor demektir. Tabakalaşma; resme derinlik kazandırır. Renkler ve biçimler tabakalaşmayı sağlar. Derinlik etkisi bazı cisimlerin kenarlarını kuvvetli çizgilerle çevirmekle sağlanır. Şekil olarak algılanırlar. Sıcak renkli, koyu tonlu, parlak ve sert dokulu cisimler yakında, soğuk renkli, açık tonlu, mat ve yumuşak dokulu cisimler uzakta etki yaparlar.

4.1.7.Gözleme dayalı çizimlerinde kontur çizgisini ve gölgeleme tekniklerini kullanır.

*Kontur, tek çizgi olarak ele alınmalıdır. Örneğin çevredeki mimari yapılar seçilebilir.

*Kontur: Bir nesnenin dış kenarını belirleyen çizgiye kontur denir. Resimde nesnelerin sınırlarını belirleyen çizgidir. Nesnelerin çiziminde kullanılan iç çizgiler de iç kontur çizgileri olarak ifade edilir.

*Kontür en basit ne ile yapılır?
*Kontür yaparken açık ve koyu olmak üzere 2 renge ihtiyacınız olacak. Koyu renk ile gölge yani kontür yaparken, koyu rengin bittiği yerlere açık rengi uygulayarak kontürü daha da vurgulamak profesyonel bir yöntemdir.

*Gölgelemede de çizgiler kullanacağız ve kesinlikle parmakla silme yapılmaması gerekiyor. Çizim yaparken bolca silik çizgi kullanabilirsiniz çünkü gölgelediğinizde kontür çizgisi yani, kalın çizgiyle üzerinden yine aynı teknikle geçtiğiniz zaman o araştırma çizgileri yani silik çizgiler gözükmeyecektir.

*4.1.9.Görsel sanat çalışmalarını oluştururken sanat elemanlarını ve tasarım ilkelerini kullanır.
Renk: Rengin türleri, açık, koyu, yoğun
Doku: Gerçek, yapay
Değer (valör): Bir rengin şiddeti, derecelendirme ve gölgelendirme
Çeşitlilik: Bir veya birden fazla sanat elemanının ilgi yaratmak için bir arada kullanılması
4.2.1.Sanatçı ve zanaatkârın rollerini tanımlar.
*Sanatçı: İnsanların istemleri sonucu, estetik amaçlı, süslemeye dayalı orijinal eser yaratan, sanatla profesyonel bir şekilde uğraşan kimse.

*Zanaatkar: Daha çok teknik yeteneğe ve ustalığa dayanarak üretim yapan, pratik kalıp ve ölçülere dayalı, insanların ihtiyaçlarına istinaden aynı işi tekrar tekrar yapan kimse.

Sanatın insanların ihtiyaçları ve istemleri doğrultusunda doğayı işlemesi tanımı yapılır. İhtiyaçları ne, istemleri ne, sınıfça belirlenir. Bunların hangisi zanaat, hangisinin sanat olabileceği konuşulur. Sanat ve zanaat ayrımı yapılır.

4.2.3.Farklı kültürlerde yapılmış sanat eserlerinin genel özelliklerini karşılaştırır.

*Türk kültürü başta olmak üzere Avrupa, Asya, Afrika vb. gibi en az iki kültüre ait sanat eserlerinin form,
konu, malzeme, teknik özellikleri vb. bakımından karşılaştırılması sağlanır.












 Özlem YAŞAR /VALİ MEHMET ALİ TÜRKER İLKOKULU 

 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

eTwinning Veli İzin Belgeleri/eTwinning Parent Permits

ÖĞRENCİ KATILIM BELGESİ/STUDENT PARTICIPATION CERTIFICATE